Kalendarz Wydarzeń
Kalendarz wydarzeń
Noc Cracovia Sacra 2022 – „MOC Krzyża”
Koncert
Kościół oo. Kapucynów
ul. Loretańska 11, Kraków
15.08.2022 (poniedziałek), godz. 20.00 „MOC Krzyża”
Wykonawcy: Zespół „CANTICA SACRA” w składzie: Paula Maciołek (sopran), Aleksandra Owczarek (skrzypce barokowe), Paulina Tkaczyk-Cichoń (klawesyn)
W programie: Eryk Brikner, Heinrich Ignaz Franz von Biber, Johann Kuhnau, Dietrich Buxtehude, Johann Sebastian Bach, Georg Friedrich Händel, Józef Kozłowski, Niccolò Antonio Porpora
Paula Maciołek – sopran
Solistka Opery Krakowskiej. Absolwentka Akademii Muzycznej Wydziału Wokalno- Aktorskiego w Krakowie w klasie śpiewu Prof. Dr hab. Katarzyny Oleś- Blacha. Laureatka
I nagrody w IV Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Barbary Kostrzewskiej. Laureatka III nagrody w Międzynarodowym Konkursie Operetkowo-Musicalowym im. Iwony Borowickiej.
Na scenie Opery Krakowskiej występuje m.in. w partiach: Lauretty w op. „Gianni Schicchi”- G. Pucciniego, Noriny w op. „Don Pasquale”- G. Donizettiego, Mimi
w op. „La Bohѐme”- G.Pucciniego, Susanny w op. „Le Nozze di Figaro”- W. A. Mozarta, Despiny w op. „Cosi fan tutte”- W. A. Mozarta, Echo w op. „Ariadna auf Naxos”-
R. Straussa, Frasquite w op. „Carmen”- G. Bizeta. Warsztat wokalny doskonaliła przez udział w kursach mistrzowskich, które prowadzili m.in.: Katarzyna Oleś- Blacha, Mariusz Kwiecień, Piotr Beczała, Iwona Sobotka, Ryszard Karczykowski. Absolwentka Politechniki Rzeszowskiej im. Ignacego Łukasiewicza Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska.
Aleksandra Owczarek – skrzypce barokowe
Swoją przygodę ze skrzypcami rozpoczęła w wieku 5 lat. Jest absolwentką studiów licencjackich Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie skrzypiec barokowych prof. Sirkki-Liisy Kaakinen-Pilch oraz dra hab. Zbigniewa Pilcha. Obecnie kontynuuje studia magisterskie. W zakresie gry solowej oraz kameralnej szkoliła się pod okiem m. in. Antoinette Lohmann, Bruno Cocset, Jorge Jimenez, Rycharda Myrona, Aureliusza Golinskiego oraz Piotra Chrupka. Występowała w orkiestrze Green Kore na festiwalu Przedsionek Raju. Wielokrotnie brała udział w Międzynarodowej Akademii Bachowskiej
w Świdnicy organizowanej przez Capellę Cracoviensis i miała tam okazję wystąpić solo oraz w orkiestrze. Podczas XXIII oraz XXIV Dni Bachowskich miała okazję wystąpić jako solistka oraz kameralistka. W 2019 roku wystąpiła z klawesynistką Klaudią Rogałą na Wanda Landowska Festival w Ruvo di Puglia (Włochy) po zdobyciu grand prix w kategorii duety klawesynowe na konkursie odbywającym się w ramach festiwalu. Od 2018 roku współpracuje z zespołem Collegium Copernicus, z którym zagrała na ANNUM Festival. Współtworzyła w orkiestrze operę Jean-Philippe Rameau „Hippolyte et Aricie" podczas festiwalu OPERA RARA 2019. Od 2015 roku czterokrotnie uczestniczyła w Varmia Musica Academia, gdzie udoskonalała swoją grę solową oraz w orkiestrze u Zbigniewa Pilcha, Piotra Chrupka oraz Radosława Kamieniarza, a podczas 15. Edycji festiwalu zagrała na koncercie w kwartecie u boku Ludmiły Piestrak, Piotra Chrupka oraz Jarosława Thiela jeden z kwartetów Moniuszki. Podczas 56. Międzynarodowego Festiwalu Wratislavia Cantans im. Andrzeja Markowskiego wystąpiła w zespole festiwalowym. Od 2019 roku występuje na koncertach organizowanych przez Fundację Akademii Muzyki Dawnej. Współpracuje z Elżbietą Stefańską zarówno jako solistka jak i kameralistka. Wspólnie wystąpili na m.in. Festiwalu w Starym Krakowie. Miała okazję współpracy również
z Capellą Cracoviensis, z którą grała koncerty w ramach Bach Festival Świdnica, Opera RARA, 6 tygodni oraz innych.
Paulina Tkaczyk-Cichoń – klawesyn
Doktor sztuk muzycznych w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka. Absolwentka Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie klawesynu Prof. Bogumiły Gizbert-Studnickiej oraz Hochschule für Musik we Freiburgu w klasie klawesynu i pianoforte Prof. Roberta Hilla (dyplomy z wyróżnieniem). Ukończyła również studia podyplomowe w Hochschule für Musik und Theater w Monachium w klasie klawesynu Prof. Christine Schornsheim uzyskując Dyplom Koncertowy. Studiowała także grę na flecie barokowym traverso u Prof. Karla Kaisera oraz u Prof. Michaela Schmidta-Casdorffa. Swoje umiejętności rozwijała na wielu mistrzowskich kursach klawesynowych i fletowych. Pracowała wtedy pod kierunkiem takich profesorów jak: H. Dreyfus, K. Gilbert, C. Tilney, B. van Asperen, R. Kohnen,
J. Christensen, I. Wjuniski, W. Kłosiewicz, B. Kuijken, J. Ogg, R. Brown.
W 2003 roku zdobyła wyróżnienie na Konkursie Klawesynowym Wyższych Uczelni Niemieckich w Saarbrücken. Za szczególne osiągnięcia artystyczne otrzymała Nagrodę Edukacyjną Miasta Krakowa, dwukrotnie Stypendium Twórcze Miasta Krakowa, „Sapere Auso” Małopolskiej Fundacji Stypendialnej, Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego RP „Młoda Polska”, Stypendium DAAD Deutscher Akademischer Austausch Dienst.
W 2002 roku założyła zespół „Cantica Sacra”, następnie „Musica Graziosa” oraz „Finesis Trio” w 2008 roku. Współpracuje również z wieloma zespołami polskimi i zagranicznymi.
Prowadzi kursy i wykłady poświęcone wykonawstwu muzyki dawnej. W obszarze jej zainteresowań repertuarowych znajduje się także muzyka współczesna. Koncertuje jako klawesynistka, pianistka i flecistka w kraju i za granicą. Brała udział w wielu prestiżowych festiwalach i koncertach w Polsce, Francji, Niemczech, Słowacji i Szwajcarii – były to między innymi: XXIX Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku, XIII Ogólnopolski Festiwal „Tydzień Talentów w Tarnowie”, Tynieckie Recitale Organowe, Muzyka w Starym Klasztorze w Łodzi-Łagiewnikach, „Tempus Paschale” w Lublinie, Gliwicki Festiwal Bachowski, III Festiwal Cichej Muzyki w Toruniu, 32 Międzynarodowy Festiwal „Muzyka
w Starym Krakowie”, XIX Festiwal Muzyki Dawnej w Zamku Królewskim w Warszawie,
XI Międzynarodowy Festiwal Organowy w Zakopanem, XVI i XVII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej I Kameralnej w Wolsztynie, „Letnie Podgórskie Koncerty”
w Krakowie, VIII Festiwal „Muzyka na Szczytach”, XIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej w Wasilkowie, Mikołowskie Dni Muzyki, V Międzynarodowy Festiwal „Polart”, Festiwal im. G. G. Gorczyckiego, XXIII Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej w Jędrzejowie, koncerty w cyklu „Wieczory Wawelskie” oraz wielokrotnie w festiwalach: „Młodzi Artyści w Krakowie”, Dni Bachowskie, Festiwal
de Musique Baroque d’Auvergne (Francja).
W swoim dorobku fonograficznym posiada cztery płyty:
● debiutancką – solową płytę
Ch. S. Binder: Sei Suonate per il Cembalo op.1 (DUX Recording Producers, 2014 r.),
● Amor Sacro Amor Profano (Ëvoe Records, 2015 r.) nagraną z Europejską Kameralną Orkiestrą Barokową „Il Giardino d’Amore”,
● Słońce zaklęte w dźwiękach Hiszpanii
i Włoch (MP-Studio, 2017 r.) zarejestrowaną przez zespół „Finesis Trio”, którego jest członkiem oraz
● najnowszy krążek zawierający Sonaty i Divertimento na klawesyn
i flet traverso Ch. S. Bindera (Agencja Artystyczna GAP, 2020 r.). W czasie tego nagrania Paulina Tkaczyk wystąpiła w podwójnej roli, grając zarówno na klawesynie jak
i flecie traverso. Towarzyszyły jej Bogumiła Gizbert-Studnicka (klawesyn) oraz Karolina Jesionek (flet traverso).
Ma na swoim koncie również pierwszą publikację książkową Stylistyczna różnorodność
w twórczości Christlieba Siegmunda Bindera na przykładzie zbioru Sonat Klawesynowych op. 1 – między barokiem a klasycyzmem (Musica Iagellonica, 2017r.).
Lokalizacja
ul. Mikołajska 2